Sunday, September 20, 2009

Menjelang Syawal.




Semalam menjelang 1 Syawal aku begitu ghairah untuk pulang ke kampong untuk berbuka bersama ahli keluarga yang balik dari jauh, namun sebelum sampai pekan Batu Kurau aku dapati jalan "jam" panjang, setelah dikenal pasti air telah membanjiri kawasan rendah dilaluan aku ke kampong berhampiran Pekan Batu Kurau. Tiada pilihan lain, aku terpaksa berpatah balik dan terkubur hasratku untuk berbuka bersama ahli keluarga yang lain.

Yang menjadi persoalan aku, banjir ini bukan kali pertama, suatu ketika dulu di lokasi yang sama dinaiki air selepas hujan lebat, aku terkandas, ketika itu musim perayaan Aidilfitri juga kalau tak silap.

Tidakkah pihak yang berkenaan dan pihak yang berwajib memantau dan mengambil tindakan kerana ini adalah kemudahan untuk rakyat 1 Malaysia yang sepatutnya didahulukan.

Semoga masalah ini dapat diatasi dan seterusnya tiada lagi orang terkandas dan terpaksa mengubah jadual yang sudah disusun atur sejak awal-awal lagi.

No comments:

Post a Comment